< Zpět na výpis | 9. září 2019

Kdo je headhunter a jak ho zaujmout?

Headhunteři se zabývají takzvaným hledáním těch nejvhodnějších uchazečů v oboru.

Mají za úkol pro danou firmu, ve které uchazeče hledají, vyhledat takového pracovníka, který bude pro firmu přínosem a špičkou ve svém oboru. Headhunting neboli také jinými slovy lovení hlav, se nemusí každé firmě po finanční stránce vyplatit, ovšem pokud firma hledá opravdu kvalitní posilu, která pomůže dané firmě k růstu, je investice do headhuntera nasnadě.

Kde na headhuntera můžete narazit?

Headhunteři jsou téměř všude. Ovšem často nejsou vidět a určitě nelze ani zjistit to, že vás mají například v merku. To znamená, že pokud chcete headhuntera skutečně se svými schopnostmi oslovit, musíte o své pracovní portfolio dobře pečovat. Headhunteři totiž prohledávají všechny dostupné informace o uchazečích o zaměstnání a sledují profily nejrůznějších zaměstnanců, kteří mají zajímavé zkušenosti anebo patří mezi absolventy oborů, o které je zájem.

Tyto jedince má headhunter dobře vytipované a pouze a jen čeká na to, až bude ta správná doba na to, jedince se svou nabídkou oslovit. Headhunteři nejvíce analyzují celou řadu webů, které nabízejí lidem zaměstnání, sledují nahrané životopisy uchazečů o zaměstnání a také prohledávají různé sociální sítě včetně Linkedlnu či různých blogů popřípadě osobních stránek.

Jak bychom se měli chovat, abychom headhuntera zaujali?

Pokud máte zálusk na headhuntera a je vaším toužebným přáním, aby si vyhlídl právě vás, je vhodné pro tuto skutečnost také něco udělat. Pokud patříte mezi odborníka v oboru, dejte o tom vědět. Svůj strukturovaný životopis zveřejněte na stránkách s nabídkami práce. Dále se nebojte napsat o svých zkušenostech na Linkedln. Rozpovídejte se o tom, co vás baví a naplňuje, upozorněte také na své největší životní úspěchy a nebojte se za žádných okolností navazování osobních kontaktů na sociálních sítích s lidmi, kteří mohou být důležití pro váš profesní růst. Skvělá nabídka může přijít třeba i od vašeho známého.

Co dalšího je třeba udělat?

Ze všeho nejdůležitější je ukázat okolí, že existujete. Píšete třeba různé články na web? Super začátek, třeba i velmi slibné kariéry. Máte svůj blog, kterému se pravidelně věnujete a zveřejňujete na něm například i zajímavosti z vámi vybraného oboru? V tom případě jste na nejlepší cestě k tomu, aby si vás headhunter skutečně všiml. Ukažte celému světu, čím se rádi zabýváte a třeba se tím jednou budete i živit.

Co dělat, kdy se vám ozvou?

Ozval se vám někdo, kdo vás oslovil na základě doporučení? V tom případě jste jistě někoho z vašeho okolí zaujali. Nenechte se ovšem nabídkou práce, která vám přijde více než sympatická, zlákat ihned. Dejte totiž najevo, že si své současné práce vážíte a nejste tak snadnou kořistí, jak by se mohlo zdát. Několik úskočných manévrů, se vám může vyplatit. Klidně do telefonu řekněte, ať vám zavolají později. Nikdo přece nemusí vědět, že se vám nabídka líbí a celý život jste na ni čekali? Vaše portfolio se díky tomu stane o něco lákavějším.

Zkuste oslovit headhuntera sami

V oblasti headhuntingu fungují rovněž i opačný systém náboru. A to takový, že v případě, kdy máte skutečně slibnou kariéru v zaměstnání, kde vás neplatí vůbec špatně, a víte, že je o vaši osobu velký zájem, zkuste headhuntera oslovit sami. Pokud totiž toužíte po změně či po ještě zajímavějším naplnění vaší profese, je tento postup tím nejjednodušším, co můžete udělat. Headhunter následně začne ve firmě dolovat informace o tom, jaká místa jsou aktuálně volná a co by pro daného zájemce, mohlo být atraktivní. Tento postup není vůbec neobvyklý a může nabídnout skutečně i velmi zajímavé posty, které budou profitovat i v daleké budoucnosti.


Sdílet článek:

Další články

Zobrazit více článků


Telefon
+420 607 867 936
E-mail
info@hrubamzda.cz
Provozovatel neručí za správnost a úplnost informací na tomto webu.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace